July 5, 2009

Michael Jackson’s “I Love Allah!”




The authenticity of the nasheed above sounds very much like him. If it is indeed true, that he converted and died a Muslim, may Allah have mercy on his soul, ameen.

Possibly related posts: (automatically generated)



P/s: Jangan terkejut jika aku katakan artis pertama yang aku minat kat oversea adalah Michael Jackson dan dalam negara adalah nasyid Raihan. Boleh kata beberapa koleksi album Michael Jackson aku masih simpan sampai sekarang. Aku meminatinya kerana tariannya dan wataknya yang suka pada kanak-kanak. Tetapi sekarang semuanya tinggal kenangan. Yang paling aku terharu dan ucap syukur pada Allah s.w.t kerana Michael Jackson mati dalam keadaan memeluk agama Islam.

Sesungguhnya Allah s.w.t yang memberi hidayat. Jika Allah s.w.t nak beri hidayat kepada seseorang maka tiada siapa yang boleh halang Allah s.w.t. Hati-hati manusia dalam gengaman Allah s.w.t. Subhanallah, Michael Jackson mati dalam keadaan Islam. Kita juga perlu risau keadaan kita. Ada orang yang lahir dalam keadaan bukan Islam tetapi mati dalam keadaan Islam. Beruntunglah orang begitu. Ada juga orang yang lahir dalam keadaan Islam tetapi akhir hayatnya dalam keadaan bukan Islam. Semoga Allah s.w.t matikan kita semua dalam keadaan husnul qatimah. Perlu sangat kita usaha untuk berdoa selalu supaya Allah s.w.t kekalkan hidayat ke atas kita semua.

"Ya Allah, janganlah engkau pesongkan hati kami sesudah Engkau memberi petunjuk kepada kami"

1 comment:

  1. Semoga Allah SWT melimpah kurniakan Rahmat-Nya terhadapnya.. Semoga segala kemalangan yang menimpanya disaat dia hidup itu menjadi kifarah dari Allah SWT.. Sekiranya kita banyak bersyukur, insyaAllah mati didalam keimanan..

    ReplyDelete

Syarat-syarat KOMEN.

1. Korang boleh nak kutuk, nak kritik, nak nasihat, nak boikot, nak caci, nak maki, nak perli, nak istiharkan perang ke atas diri aku atau apa-apa aje yang korang nak lakukan pada aku… Silakan., ATAU

2. Kalau tak nak buat perkara tu, maka boleh bagi pendapat agar kita dapat ambik manfaat sehingga menjadikan kita lebih matang. Berbeza pendapat takpe sebab tak menjadi punca perselisihan tapi yang jadi perselisihan apabila sikap dalam berbeza pendapat akibat kurang ilmu dan adab sehingga menjadi biadap. ,ATAU

3. Kedua-duanya sekali.

Blog Widget by LinkWithin